Digitale hulp gezocht!

Gepubliceerd op: 8 mei 2024 11:45

Voor de digitale cursussen op maandagochtend in Oldebroek en Wezep zoekt de Bibliotheek Noord-Veluwe een vrijwilliger! Ben je vanaf 1 september op maandagochtend beschikbaar en wil je als digitale vrijwilliger zorgen dat inwoners van de gemeente Oldebroek zelfredzamer worden en beter mee kunnen doen in de maatschappij? Maak het verschil en meld je aan!

Onze samenleving wordt steeds digitaler, denk hierbij aan belastingaangifte, internetbankieren, boodschappen bestellen of een afspraak maken met de gemeente, de kapper of de huisarts. Het is voor veel mensen lastig om al die zaken digitaal te regelen, ze vinden het werken met de computer best ingewikkeld.

Bibliotheek Noord-Veluwe zet zich graag in voor deze mensen en organiseert daarom diverse gratis cursussen. Bijvoorbeeld de basiscursus ‘Klik & Tik’ voor laptop of tablet of de cursus ‘Digisterker’ over de digitale overheid.

Voor het begeleiden van deze cursussen in de gemeente Oldebroek zoekt de bibliotheek een digitale vrijwilliger voor de maandagochtend.

De nieuwe digitale vrijwilliger begeleidt samen met een medewerker een cursus. Een cursus ‘Klik & Tik’ bestaat uit 7 bijeenkomsten, de andere cursussen zijn korter. Van september tot mei worden meerdere cursussen gegeven.

Heb je basiskennis van computers, geduld en een gezonde dosis humor?

Kijk dan hier voor meer informatie!